no co do reżyserów to ja się nie wyróźnię- DAVID LYNCH
mój fawotryt to także "zagubiona autostrada", a także "diuna", "twin peaks:ogniu krocz za mna" no i "człowiek słoń"- cyrk
ale najlepszy i tak jest Tarantino i wszystko w czym maczał palce- wściekłe psy, od zmierzchu do switu, pulp fiction, kill bill czy nawet pięciominutowa rola w "desperado"
Pamietam sprzed bardzo wielu lat (pol zycia moze?) jak ogladalem serial "Twin peaks". Prawdziwie mnie zafascynowal.
bluekid138 napisał/a:
ale najlepszy i tak jest Tarantino i wszystko w czym maczał palce- wściekłe psy
Jesli o mnie chodzi, to z tworczoisci Tarantino zdecydowanie "Wsciekle psy". Za pierwszym razem bardzo mocno wstrzasa. Za drugim daje sie wytrzymac i zwrocic uwage na szczegoly, ale nadal zwala z nog.
_________________ Przecietny miesiac w pracy ma jedna zalete i 20 wad.
z filmow to requiem dla snu oczywiscie, s. king, nie wiem co tam jeszcze... jak mialam 2-3 lata to non stop oglodalam "martwice muzgu" bo mialam nagrane na kasecie... nie pamietam dokladnie o czym to, ale wiem ze chore i fajne =D no i Kiepscy oczywiscie...
a ksiazki... w sumie duzu tego... Bylam przez pewien czas zagozalo fanko Dzieciow z dworca zoo, pamietnik narkomanki wogole mnie nie ruszyl, zasypialam przy nim - -'
a czyta tu ktos fantastyke polska?
tzn. polecam ksiazki z wydawnictwa Fabryka Słów, np Ziemianskiego (Achaja, opowiadania :Waniliowe plantacje Wrocławia i Autobahn nach Poznań np) czy A. Pilipiuka o ziomalu egzorcyscie amatoru i bimbrowniku Jakubie Wędrowyczu =)
no i king rls tesh.
_________________ Want to fuck up, drop out, never trust a fucking hippie.
And for that matter don't trust anyone.
Quit school, don't work, livin' up your music to punk.
If I could do it so could anyone
Hmm..... a się tam na tym nie znam, ale myślę, że książki roberta Ludluma są całkiem ciekawe
_________________ "Kat wiązał mu ręce,
więzień patrzał na kapłana,
paplającego coś o miłości i zbawieniu,
odsunął go i wszedł na schodek,
który poderwano mu z pod nóg."
_________________ Want to fuck up, drop out, never trust a fucking hippie.
And for that matter don't trust anyone.
Quit school, don't work, livin' up your music to punk.
If I could do it so could anyone
Stephen King(szczególnie lubię Sklepik zmarzeniami i Carrie), Terry Pratchett o którym chyba nie wspomniano dotychczas, Pilipuk oczywiście a te egzorcyzmy to były w,,Czarodzieju Iwanowie'', Sapkowski,Philip K.Dick i Lem. I wogóle wielu pisarzy i wiele książek tylko długo by wymieniać. Niestety mieszkam wmałym mieście i ratuje mnie ściąganie książek z neta, bo moją ulubiną fantastykę cięzko dostać.
_________________ Kto krew rozlewał i kto pił krew ten krwią zapłaci
A.Sapkowski
Książki ulubione:
-"Trylogia Mtocznego Elfa" - R.A. Salvatore
-"Upadek"
-"Dobry Omen" - Terry Pratchett i Neil Gaiman
-"Kamienie na Szaniec" Kamińskiego (na pewno kamińskiego? nie pamiętam...)
-"Śpiące Piękności" Kawajiri'ego (też dokładnie nie pamiętam)
-"Eden" Lema
Teraz powoli kończę "Rok 1984", i coś mi sie widzi, że też zostanie zaliczony w ten dość krótki wykazik=]
Ulubione Filmy:
-"Szury z Hipermarketu"
-"Dogma"
-"Battle Royale"
-"Pi"
-"Efekt Motyla"
-"Equilibrium"
-"Pulp Fiction"
No i chyba nic więcej nie pamiętam.
Jeszcze uwielbiam opowiadania o Jakubie Wędrowyczu (Może się skuszę na zakup książki), sitcomy (im głupsze tym lepsze), no i rózne inne takie.
Ulubione filmy animowane (głównie japońskie)
-"Noiseman"
-"Serial Experiments Lain"
-"Helsing"
-"Di Gi Charat"
-'Neon Genesis Evangelion"
-"Aa! Megami Sama The Movie"
-"Trigun"
-"Love Hina"
i duuużo duzo innych
_________________ ~It's a .44 caliber love letter straight from my heart
{ s z c z e c i n l a n s s c r e w }
Moje najlepsze filmy to: "CKY2K", "Skazani na Shawshank", "Młode Wilki" oraz "Requiem dla Snu". A ulubione ksiazki to mistrzowskie "Łowienie Pstrągów W Ameryce", "Duch na deskorolce", "100 płyt, ktore wstrzasnely swiatem", "Potwor profesora Hawkline'a" i "Skazani na Shawshank". Znacie cos z tego???
no ba!
Stephen King to moj mistrz ksiazkowy!
"Skazani..." to magia ..... "Zielona mila" jest nawet lepsza!
"Requiem.." niesamowita sprawa!!!
dodam od siebie
FILMY: --> "Stowazyszenie Umarlych Poetow" , Braveheart" , 1900: Czlowiek legenda , Zielona Mila, itd itp...
KSIAZKI -->"niekonczaca sie historia" , wiekszosc ksiazek Stephena Kinga zasluguje na polecenie , "Corka czarowniC" Terakowskiej, ksiazki Pratchetta w tym napewno "Muzyka duszy" itdddd.....
o tym mozna bez konca
_________________ ..::"chwala twej mlodzienczej odwadze; tak kroczy sie ku gwiazdom"
ja ostatnio bardzo poszukuje film pt. "podwójne życie weroniki" kieślowskiego no i nigdzie nikt nie ma sciagnelem sobie soundtrack i sie strasnzie podjarałem
jezu ja juz nie wiem co widzialam a czego nie
znany film jak nic...
ale nie wiem ....
nie pamietam czy saw!
podobno ten caly Direct Connect D ++ jest dobry do sciagania! ...
od razu mowie ze nie wiem bo sama go jeszcze nie rozpracowalam!
_________________ ..::"chwala twej mlodzienczej odwadze; tak kroczy sie ku gwiazdom"
filmy:
1) Duże Zwierzę (vel Polowanie na Wielbłąda) Moj ukochany film, polski, niskobudżetowy, krótkometrażowy i czarnobiały. W rolach głównych Jerzy Sztur, Anna Dymna i Wielbłąd. Alegoria nietolerancji i małomiasteczkowego podejścia do życia, każde ujęcie, przedmiot i zdanie ma sens swój a minimalizm przedsięwzięcia powoduje że całość jest magiczna.
"Jakby każdy chciał mieć Wielbłąda, jakby to wyglądało gdyby każdy tak chciał?..."
2)Underground Emira Custircy z kapitalną muzyką Gorana Bregovicza. Uwielbiam kino bałkańsko-wschodnie, a ten film zabija, genialne poczucie humoru, zdjęcia, krajobrazy. A scena z wesela, gdy panna młoda leci nad stołem...zabijająca jest.
3)Dzieci Niebios Fil Irański, czasem późno w nocy leci na tvp2. Leniwa, prosta fabuła, egzotyczne krajobrazy..piękny obrazek
4)Tydzień z życia Mężczyzny Polski film, generalnie uwielbiam Jerzego Shtura. Rozważana o życiu, śmierci, miłości, odpowiedzialość, zdradzie itp ukazane w konwencji tygodnia z zycia polskiego biznesmana. Warto zwrócić uwagę na piosenkę śpiewaną przez chór i generalnie całą końcówkę- przepiękna.
5 Punki Z Salt Lake City - co tu dużo mówić- Punks not Dead!!!
książki:
Mistrz i Małgorzata M.Bułhakow
Wyspy Bezludne W.Łysiak
Wisznu Umiera M.Suri
Nietypowa Terapia R.Ericsoon
Silmarilion i Rudy Dżil i jego Pies J.R.R Tolkien
Fasolowa Wojna J.Nichols
Jeżyciada M.Musierowicz
Tato i Ptasiek W.Whorton
ProcesF.Kafka
Martin EdenJ.London
_________________ And life is like a pipe. And I'm a tiny penny rolling up the walls inside
ja go nie wymienilem bo myslalem ze juz zostal wymieniony conajmniej 10 razy. Faktycznie super ksaizka ,super film wyjebanie zagrana rola przez hanksa.
ja ostatnio bardzo poszukuje film pt. "podwójne życie weroniki" kieślowskiego no i nigdzie nikt nie ma sciagnelem sobie soundtrack i sie strasnzie podjarałem
podwójne życie Weroniki zajebista sprawa warto skombinować
Terry Pratchett o którym chyba nie wspomniano dotychczas, .
ja wlasnie czytam Pratchetta "na glinianych nogach " i jest zajebiste
co do ksiazek ktore najbardziej lubie to :Forest Gump, Paragraf 22 ,Mały Kasiaze oraz wszystkie czesci 'Mikolajka" Sempege i Goscinego ten chlopaczek mnie zawsze rozbraja, kocham te ksiazki;) wiecej grzechow na razie nie pamietam
jw. - choc sie moze skusze i znowu sie za serie wezme ;]
a ja jeszcze zapomnialem o "Dzieciach Z Bulerbyn", ktore do dzisiaj u mnie fajne wspomnienia wywoluja.
No, a teraz wlasnie koncze "Amerykanskich Bogow" Neila Gaimana, i powiem tylko ze kawal zajebistej, choc specygicznej lektury
[ Dodano: Sro Wrz 01, 2004 9:23 am ]
a wlasnie, jakub - kiedys o jakiejs ksiazce mi mowiles (trylogii chyba nawet), cos o wojnie z tego co pamietam, przypomnij tytul jak kojarzysz o co mi chodzi ;]
_________________ ~It's a .44 caliber love letter straight from my heart
{ s z c z e c i n l a n s s c r e w }
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum